اتاق خواب کودک را چگونه تزیین کنیم؟

گردونه شانس

شانس خود را برای خرید محصولات نورینه امتحان کن

اتاق کودک خود را چگونه تزیین کنیم

فهرست مطالب

چگونه اتاق خواب کودک را تزیین کنیم؟

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک کاری بسیار هیجان انگیز، لذت بخش و کمی دشواره. دشواری اون به دلیل تنوع زیادیه که در طرح ها و تم های دکوراسیون کودک موجوده و انتخاب رو دشوار میکنه.برای تزیین اتاق خواب کودک گزینه های بسیار زیاد و متنوعی وجود داره که واقعا دستتون رو برای انتخاب باز میذاره. فروشگاه نورینه تلاش می کند تا در این مطلب مجموعه ای از این عناصر تزیینی رو براتون توضیح بدیم.

تزیین دیوارهای اتاق خواب کودک با برچسب های دیواری یا استیکر

اتاق خواب کودک

یکی از ساده ترین تزیینات برای دیوار اتاق کودکان استفاده از استیکرها با طرح ها و رنگ های مختلفه چون بهتون این امکان رو میده که بتونین مطابق با سلیقه ی فرزندتون برچسب مناسب رو تهیه کرده و به راحتی هم اونها رو نصب کنید. در صورتی که کودکتون از طرحی خسته شد به راحتی طرح های دیگه رو جایگزین کنید.

برای زیبایی بیشتر اتاق کودک می توان روی دیوارهای نقاشی های مورد علاقه کودکتان را بکشید یا حتی از برچسب های قابل شستشو استفاده نمائید.

همانطور که قبلا هم گفتیم اتاق کودک بهترین مکان برای شادی و نشاط در کل محیط خانه است. با استفاده از برچسب دیواری و استکیرهای رنگارنگ و درخشان در اتاق خواب کودک می توان نشاط و شادابی را در روحیه کودکان پرورش داد و آنها را تشویق به فعالیت و مشارکت کرد. با این کار کودک شما مشتاق به گذراندن اوغات بیشتری در اتاق خوابش می شود و با علاقه زیاد سعی در اشتراک گذاری اتاق خواب خود با دوستانش می کند. البته برچسب دیواری و استیکر اتاق کودک نباید طرح های بسیار بچگانه داشته باشد و بهتر است مدل های انتخاب شود که برای سالهای طولانی حتی در نوجوانی هم دیوار اتاق کودک را زیبا جلوه  بدهد. اتاق خواب کودک می تواند علاوه بر داشتن طرح های شاد و سرگرم کننده طرحی جوان گرا هم داشته باشد تا کودک شما بتواند دوره های بالاتر زندگی خود  را در اتاق خواب محبوبش بگذراند.

نکته دیگر در هنگام استفاده از برچسب دیواری اتاق کودک نحوه نصب و چیدمان آنها بروی دیوار اتاق است. حتی الامکان سعی کنید استیکرها را به صورت تعاملی در اتاق کودک قرار دهید.

برای مثال چند عدد استیکر طرح پرنده را بروی تاج تخت کودک قرار دهید بطوریکه پرندگان بروی آن نشسته اند. یا برای پریز برق اتاق می توانید از طرح های مرتبط استفاده کنید. در این مورد هیچ محدودیتی نخواهید داشت و باید تا می توانید از خلاقیت خود استفاده کنید تا طرح های را بوجود بیاورید که علاوه بر زیبایی برای کودکتان هم قابل فهم باشد تا با فضای اتاقش ارتباط بیشتری برقرار کند.

شلف های دیواری تزیینی برای نگهداری از لوازم

اتاق خواب کودک

شلف ها و قفسه ها همیشه یکی از بهترین راه ها برای افزودن رنگ های درخشان، الگوهای زیبا و همچنین بافت های متعدد به دکوراسیون اتاق محسوب می شوند. شلف اتاق خواب کودک نیز در زمره همین وسایل قرار می گیرد و برای اتاقی که نیازمند است شاد و پرانرژی باشد بنظر وسیله ای ضروری بنظر می رسد.

از آنجایی که این شلف ها فضای بسیار کمی اشغال می کنند برای اتاق های کوچک نیز مناسب هستند و از بهم ریختگی سریع فضاهای تنگ جلوگیری می کنند.

مهم نیست که اتاق برای پسران باشد یا دختران، فضایی برای بازی باشد یا مطالعه، باز هم با انتخاب های بسیار متعددی برای اضافه کردن رنگ های روشن و جذاب با استفاده از شلف و قفسه ها روبرو خواهید شد بدون اینکه حتی ذره ای از دیدن این طرح های متعدد دلزده شوید.

اگر اتاق خواب کودک تان فضایی کوچک دارد و عملا جایی برای گذاشتن قفسه ها نیست، به شلف ها فکر کنید، شلف های دیواری می توانند کاربرد های متفاوت داشته باشند، یکی از آن ها به عنوان کتابخانه استفاده می کند، شما هم می توانید از آنها به عنوان جایی برای نگه داری عروسک ها بهره ببرید.

دیوار اتاق دخترتان را تبدیل یک آشپزخانه کوچولو کنید. یک نقاشی ساده روی دیوار بکشید و چند شلف و باکس کوچک به دیوار بکشید و داخل آنها را از خوراکی ها مورد علاقه کودکان و اسباب بازی پر کنید.

از میان انبوه شلف های موجود در بازار، بیشتر خانواده ها از بین نمونه های مدرن با طراحی ساده و ظریف برای اتاق کودکان استفاده می کنند اما برای اتاق هایی با دکوراسیون مدرن که اغلب با کمبود رنگ مواجه هستند گزینه چندان مطلوبی بنظر نمی رسد. در عوض می توان از شلف هایی با طراحی چشم گیر و رنگارنگ استفاده کرد تا فضایی سرگرم کننده، جذاب و هیجانی در اتاق کودک ایجاد کنند.

استفاده از شلف های باز بجای مدل های کابینتی و بسته، به شما اجازه می دهد تا علاوه بر بهره مندی از فضای بیشتر برای ذخیره سازی، از این فضا برای بنمایش گذاشتن عناصر دکوراتیو و ویژه در دکوراسیون نیز استفاده کنید. در صورتی که مدل های کابینت دار در نهایت به انباری از لوازم و اسباب بازی های کودکانه تبدیل می شود که بصورت در هم ریخته روی هم انباشته شده اند. در شکل های زیر تعدادی از زیباترین مدل های شلف اتاق کودک را مشاهده خواهید کرد.

تابلوهای زیبای هنری برای تزیین دیوارهای اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک

تابلوهای هنری میتونن فرم های بسیار زیادی داشته باشن و طرح اونها ممکنه اتومبیل ها، حیوانات و گل ها باشن. تصاویر آبرنگی از شخصیت ها هم ایده ی جالبی برای تزیین اتاق بچه ها به حساب میاد. شما متونین از نقاشی خود بچه ها هم برای تزیین اتاق هاشون استفاده کنین و اعتماد به نفسشون رو بالا ببرین.

تصاویر و تابلوها یه ترفند عالی برای تزیین دیوارها در اتاق کودک هستن و بهتره که طرح، رنگ آمیزی و سایز اونها رو طوری انتخاب کنین که بتونین در کنار هم روی دیوار نصب کنین یا داخل قفسه قرار بدین.

رنگ اتاق کودکان می تواند تاثیر بسزایی در تقویت اعتماد به نفس, رفع بی قراری و پرورش احساسات کودکان دختر و پسر داشته باشد. بررسی های بسیاری دراین حوزه نشان داده است رنگ ها تاثیرات بسیاری در حالات و روحیات افراد ساکن در محیط دارند و هرکدام القاکننده حسی خاص هستند. استفاده از تابلو های مناسب برای گروه های سنی مختلف میتواند زیبایی دکوراسیون اتاق خواب کودکان، نوزادان و و جوانان را زیبا تر سازد.

 نشانگر قد کودک با طرح های زیبا و جذاب

اتاق خواب کودک

چارت اندازه گیری قد کودک علاوه بر کاربردی که در کنترل رشد او داره برای زیبایی و تزیین اتاق هم میشه از اون استفاده کرد. طرح های کارتونی و بسیار زیبایی داره و با دکورهای مختلف همخوانی و هماهنگی داره.

آویز دکوری برای بالای تخت اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک

این آویزها برای بچه ها بسیار جذاب، تخیلی و هیجان انگیز هستند و با نصب اونها بالای تختشون یا کنج اتاق میتونین زیبایی خاصی رو به اتاقشون ببخشین. برخی از این آویزها موزیکال هستن و از عروسک ها یا اشکال هندسی در اونها استفاده شده. عروسک های نمدی، حیوانات مختلف، طرح ماه و ستاره و شکل های رنگی از جمله طرح های متنوع این آویز به حساب میان.

 

15 پاسخ

  1. سلام و ارادت به مجموعه نورینه…من از این مجموعه تا به حال 2 دیوارکوب خریداری کردم واقعا هم تو ارسال و هم تو بسته بندی بی نظیر هستید…مچکرم بابت این خدماتی که نورینه برای مشتری هایش در نظر میگیره و ما با خیال راحت خرید می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *